22 квітня 2025 року відбулася гостьова лекція в Херсонському державному аграрно-економічному університеті. Доцент кафедри педагогіки вищої школи та соціально-гуманітарних дисциплін Української державної льотної академії, кандидат педагогічних наук, доцент Тернавська Тетяна Анатоліївна провела спільну онлайн-лекцію для здобувачів першого (бакалаврського), другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти Херсонського державного аграрно-економічного університету та Української державної льотної академії. До гостьової лекції також доєдналися колеги-викладачі обох закладів вищої освіти. Модератором зустрічі виступила професор кафедри соціальних та поведінкових наук, доктор психологічних наук, доцент Акімова Наталія Володимирівна.

Професійна комунікація в розрізі академічної доброчесності стає фундаментом дотримання засад чесності, об’єктивності, прозорості в науковій діяльності. Сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень, визначають тлумачення поняття академічної доброчесності. Під час написання наукової кваліфікаційної роботи здобувачі вищої освіти мають надавати пріоритет дотриманню академічної доброчесності. Заклади вищої освіти відповідно мають забезпечити публічність інформації про правила академічної доброчесності, види їх порушень та можливу відповідальність за це.

Основними засадами дотримання принципів академічної доброчесності є: нетерпимість (нульова толерантність) до будь-яких проявів порушень академічної доброчесності, повага до результатів академічної діяльності (авторства) іншої людини, непорушність права інтелектуальної власності та уникнення конфлікту інтересів.

Доповідачка акцентувала увагу на відповідальності здобувачів вищої освіти за порушення правил академічної доброчесності. У період активної цифровізації та міжнародної інтеграції, розвитку штучного інтелекту та активним його використанням в освітньому процесі, посиленням вимог до забезпечення якості вищої освіти актуальною для учасників гостьової лекції стала така інформація: Які ознаки можуть свідчити, що текст створений штучним інтелектом? Хто несе відповідальність за дотримання академічної доброчесності? Який рівень плагіату є допустимим у науковій роботі? Який із підходів детекції штучних текстів вважається більш ефективним у сучасних умовах? Які характеристики не притаманні текстам, що згенеровані штучним інтелектом? Яка основна проблема виникає через стрімкий розвиток генеративних моделей штучного інтелекту?

Дякуємо за співпрацю дружньому закладу-партнеру, Херсонському державному аграрно-економічного університету, та шановній колезі, пані Наталії Володимирівні Акімовій!

За інформацією доцента кафедри
педагогіки вищої школи та
соціально-гуманітарних дисциплін УДЛА
Тетяни Анатоліївни Тернавської