Вже традиційно на кафедрі інформаційних технологій та авіаційних робототехнічних систем було проведено чергове відкрите практичне заняття для здобувачів освіти другого року навчання за ОПП «Авіаційні робототехнічні системи».

Заняття, що відбулося 18 червня на базі освітнього конструктора LEGO Mindstorms EV3, було організовано з метою відпрацювання курсантами практичних навичок по збиранню робота та корегуванню програм управління роботом в процесі тестування. Заняття провела доцент кафедри ІТ та АРС, к.т.н. Ірина Якуніна. У заході взяли участь здобувачі ВО 531 навчальної групи та запрошені: завідувач кафедри ІТ та АРС к.пед.н., доцент Катерина Суркова, доцент кафедри ІТ та АРС к.пед.н., доцент Оксана Данилко та ст.викладач кафедри ІТ та АРС Катерина Долгоєрова.

Основи програмування та алгоритмізації здобувачі опанували під час вивчення курсу «Робототехнічні системи» протягом весняного семестру. Але важливо сформувати практичні навички створення функціональних робототехнічних моделей із використанням сервомоторів, сенсорів та мікрокомп’ютера EV3, тому під час заняття було реалізовано низку навчально-практичних завдань, серед яких:

- Практична реалізація першої моделі робота. Було зібрано базову крокуючу модель з ручним керуванням, що дозволило здобувачам закріпити знання про будову робота та основні принципи передачі руху.
- Програмування прямолінійного руху. Учасники створили візуальний алгоритм, який дозволив роботу проїхати точну відстань, використовуючи математичні обчислення з урахуванням діаметра коліс.
- Робота з сенсорами. Окрему увагу було приділено сенсорам дотику та кольору. Було розроблено програму, яка дозволяє роботу зупинятися при зіткненні з об’єктом, а також розпізнавати кольори та озвучувати їх назви англійською мовою. Це дало змогу поєднати знання з основ робототехніки, фізики, математики та англійської мови в одному практичному завданні.

Особливу зацікавленість викликали інтерактивні можливості середовища програмування EV3 Education Software, яке підтримує блокову логіку, інтеграцію з сенсорною системою, використання змінних та створення циклічних алгоритмів. Здобувачі ВО мали змогу самостійно модифікувати базові програми та експериментувати з параметрами руху, що сприяло розвитку критичного мислення та інженерного підходу до розв’язання задач.

Заняття відзначилося високим рівнем активності, командної взаємодії та позитивної атмосфери. Усі учасники проявили зацікавленість, швидко адаптувалися до роботи з конструкторами, демонстрували ініціативу та креативність при реалізації індивідуальних проєктів. В результаті заняття кожен учасник мав змогу не лише зібрати власного робота, але й запрограмувати його на виконання конкретної місії.

Захід став черговим кроком у реалізації стратегічного курсу кафедри на інтеграцію сучасних технологій у навчальний процес. Такі заняття сприяють підвищенню якості підготовки майбутніх фахівців в області авіаційних робототехнічних систем, а також формують ключові компетентності ХХІ століття - цифрову грамотність, логічне мислення, здатність працювати в команді та вирішувати складні технічні завдання.

За інформацією кафедри
інформаційних технологій та
авіаційних робототехнічних систем
Української державної льотної академії