Каталог вибіркових дисциплін:

Освітньо-професійна програма «Льотна експлуатація повітряних суден»
Навчальний план денної форми навчання
Навчальний план заочної форми навчання
Спеціальність 272 "Авіаційний транспорт":
Навчальний план денної форми навчання
Навчальний план заочної форми навчання

Освітньо-професійна програма «Технічне обслуговування та ремонт повітряних суден та авіаційних двигунів»
Навчальний план денної форми навчання
Навчальний план заочної форми навчання

Освітньо-професійна програма «Організаційне забезпечення та управління авіаційним виробництвом»
Навчальний план денної форми навчання
Навчальний план заочної форми навчання

Освітньо-професійна програма «Управління повітряним рухом»
Навчальний план денної форми навчання
Навчальний план заочної форми навчання

Освітньо-професійна програма «Аеронавігаційне забезпечення і планування польотів»
Навчальний план денної форми навчання
Навчальний план заочної форми навчання

Освітньо-професійна програма «Авіаційні робототехнічні системи»
Навчальний план денної форми навчання
Навчальний план заочної форми навчання

Освітньо-професійна програма «Аварійне обслуговування та безпека на авіаційному транспорті»
Навчальний план денної форми навчання
Навчальний план заочної форми навчання

Освітньо-професійна програма «Менеджмент міжнародних авіаційних перевезень»
Навчальний план денної форми навчання
Навчальний план заочної форми навчання

Освітньо-професійна програма «Логістика»
Навчальний план денної форми навчання
Навчальний план заочної форми навчання

Освітньо-професійна програма «Правове забезпечення авіаційної діяльності»
Навчальний план денної форми навчання
Навчальний план заочної форми навчання

Освітньо-професійна програма «Туризм та рекреація»
Навчальний план денної форми навчання
Навчальний план заочної форми навчання

22 квітня 2025 року науково-педагогічні працівники кафедри менеджменту авіаційної діяльності УДЛА долучилися до онлайн-вебінару на тему: «Універсальні EdTech-інструменти для подолання освітніх втрат: цифрові практики для навчання впродовж життя». Спікер вебінару: Ольга Просіна, к.пед.н., доцент, директор Центру післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.

Під час заходу було розглянуто сучасні цифрові платформи та сервіси, що допомагають ефективно організовувати навчальний процес, компенсувати освітні втрати та мотивувати здобувачів вищої освіти до безперервного самонавчання. У цьому контексті особливо важливим є впровадження ефективних EdTech-інструментів, які не лише дозволяють компенсувати прогалини у знаннях, а й сприяють розвитку навичок навчання впродовж усього життя. Цифрові рішення стають надійною підтримкою для викладачів і здобувачів вищої освіти у створенні гнучкого, адаптивного й інклюзивного освітнього середовища.

Щиро дякуємо спікеру вебінару Ользі Просіній, а також організаторам зустрічі за можливість долучитися до обговорення актуальних питань впровадження цифрових освітніх інструментів у навчальний процес.

Кафедра менеджменту
авіаційної діяльності
Української державної льотної академії

22 квітня 2025 року науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти кафедри менеджменту авіаційної діяльності УДЛА долучилися до відкритої лекції на тему «Академічна доброчесність у науковому стилі мовлення».

Лектор - Тернавська Тетяна Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки вищої школи та соціально-гуманітарних дисциплін, методист відділу ліцензування та акредитації Центру забезпечення якості вищої освіти Української державної льотної академії.

У сучасному академічному середовищі академічна доброчесність постає фундаментальним принципом, який забезпечує чесність, об’єктивність і прозорість наукової діяльності. Одним із важливих проявів академічної доброчесності є дотримання наукового стилю мовлення, що вимагає точності, логічності, аргументованості та обґрунтованості викладу думок. Мова наукової комунікації повинна бути не лише інформативною, а й відповідальною - адже через неї реалізується принцип поваги до інтелектуальної власності, достовірності та етичності.

У контексті посилення вимог до якості освіти, міжнародної інтеграції та цифровізації знань, питання етичного, правдивого і відповідального використання інформації стає критично важливим. Особливо актуальним це є для здобувачів вищої освіти, викладачів і молодих науковців, які щоденно взаємодіють із науковим текстом - створюють власні праці, посилаються на джерела, формулюють ідеї.

Висловлюємо щиру вдячність к.пед.н., доценту Тернавській Т.А. за цікаву та професійну лекцію, за актуальну інформацію та натхнення до наукового зростання!

Кафедра менеджменту
авіаційної діяльності
Української державної льотної академії

«70 років ми вчимо людей літати!» – так позиціонує себе Українська державна льотна академія. Дійсно - заснований в 1951 році навчальний заклад, пройшовши гідний шлях розвитку і реформування, вніс значний внесок у підготовку національних та інтернаціональних авіаційних кадрів і продовжує формування висококваліфікованого потенціалу для прогресу світової авіації.

Початком цього славного шляху стало створення Кіровоградського військового авіаційного училища льотчиків дальньої авіації, перейменованого потім в 60-і вище авіаційне училище льотчиків ВПС.

Документами про створення даного навчального закладу були:

  • -директива начальника Генерального штабу Радянської Армії № орг 5 / 671522 від 15.02.1951 року;
  • -наказ командувача дальньої авіації № 0018 від 9.03.1951 р.

Призначений на посаду начальника училища генерал-майор авіації А.Г. Мельников видав наказ № 1 від 7 травня 1951 року.

Це училище проіснувало з 1951 по 1960 р. і готувало льотні кадри для Військово-Повітряних Сил Радянської Армії. У зв'язку з рішенням радянського уряду про скорочення Збройних Сил СРСР, у тому числі і ВПС, училище припинило свою діяльність. На його базі була створена Кіровоградська школа вищої льотної підготовки Цивільної авіації.

Кіровоградська школа вищої льотної підготовки Цивільної авіації, прийнявши естафету від 60-го військового авіаційного училища льотчиків дальньої авіації, проіснувала з 1960 по 1978 рік і внесла величезний внесок у справу підготовки для Аерофлоту і авіакомпаній багатьох країн світу висококваліфікованих авіаційних фахівців.

У 60-ті роки цивільна авіація стала енергійно оснащуватися новою авіаційною технікою, реактивними і турбогвинтовими літаками. Це ускладнило весь процес повітряного руху, пред'явило вищі вимоги до авіаційних кадрів. Виникла необхідність у створенні вищих навчальних закладів цивільної авіації. З 1978 року на базі Кіровоградської школи вищої льотної підготовки Цивільної авіації почало функціонувати Кіровоградське вище льотне училище Цивільної авіації, де була проведена значна робота як щодо подальшого вдосконалення матеріально-технічної та навчальної бази, так і з підготовки авіаційних фахівців з вищою інженерною освітою.

Вирішити проблему забезпечення стрімко зростаючої потреби цивільної авіації в таких фахівцях, як штурмани і диспетчери служби управління повітряним рухом вдалося шляхом створення з 1 січня 1971 на базі штурманського відділення та відділення диспетчерів служби руху Кіровоградської ШВЛП Кіровоградського льотно-штурманського училища цивільної авіації. Це середній спеціальний навчальний заклад успішно виконувало покладені на нього завдання з 1971 по 1986 рік, підготувавши і випустивши для Аерофлоту і іноземних авіакомпаній 10678 авіафахівців. Подальшу підготовку штурманів і диспетчерів служби управління повітряним рухом продовжили здійснювати в Кіровограді у відповідності до вимог часу у вже функціонуючої на той момент вищої школи.

У 1993 році постановою Кабінету Міністрів України навчальному закладу було присвоєно статус Державної льотної академії України.

Таким чином, висока якість освіти в академії базується на багатому досвіді, укріпленому багаторічними традиціями.

За період свого існування нашим навчальним закладом підготовлено понад 110 тисяч авіафахівців, в тому числі авіаційну освіту отримали понад 4 тисячі громадян з 66-ти країн світу. З гордістю ми констатуємо, що наші випускники трудяться на всіх континентах Земної кулі, займаючи самі різні пости і посади. Серед них пілоти, фахівці з обслуговування повітряного руху, керівники служб, командири екіпажів, ескадрилій і загонів, начальники відділів та управлінь, директори льотних комплексів і авіакомпаній, крім того - авіаційні служби Монголії, Болгарії, Молдови та деяких країн Африки очолюються (або раніше очолювалися) нашими випускниками.

За високу якість підготовки авіафахівців для республіки Куба, навчальний заклад нагороджено орденом «De la SOLIDARIDAD» цієї країни, а за вагомий внесок у справу підготовки висококваліфікованих кадрів для авіаційної галузі України - срібною медаллю Міжнародного академічного рейтингу «Золота Фортуна».

Підготовка кадрів для роботи в авіації - завдання надскладне і відповідальне. Удосконалюється повітряна техніка, трансформуються завдання, які повинні вирішувати авіатори - змінюються форми і підходи їх професійної підготовки. Незмінною залишається її суть - забезпечити професійну надійність людського фактора. Тому наш навчальний заклад на різних етапах своєї історії реформувалося і реструктуризувалося для того, щоб за рівнем відповідати передовим і прогресивним тенденціям часу, і при цьому - зберігаючи від одного перехідного етапу до іншого накопичений досвід і традиції, утримувати позиції високої якості.

Від військового до цивільного, від середнього до вищого, від поршневого до турбореактивних - як співається в улюбленій пісні пострадянського простору: «Все вище, і вище, і вище ... ».

2011 рік ознаменовано черговим витком конструктивних перетворень: колектив Академії приймає нове доленосне рішення, покликане вдосконалити всю систему підготовки льотних кадрів України і зміцнити позиції свого навчального закладу в національному освітньому просторі. Вищий колегіальний орган управління ВНЗ - конференція трудового колективу - розглянула і підтримала пропозицію про приєднання ДЛАУ до структури Національного авіаційного університету.

Розпорядження Кабінету міністрів України № 783- р від 17.08.2011р. послужило стартом для задуманої реорганізації. З цього моменту навчальний заклад починає функціонувати на якісно новому рівні - як Кіровоградська льотна академія Національного авіаційного університету. А відповідно до рішення вченої ради НАУ від 7.11.16 року, введеного в дію наказом ректора НАУ від 15.11.16 року, враховуючи наказ НАУ від 22.11.17 року та на підставі наказу МОН України від 4.01.18 року, з 8 лютого 2018 року академія отримала нову назву – Льотна академія Національного авіаційного університету.

Діяльність ЛА НАУ ліцензована Міністерством Освіти і Науки України і акредитована за IV рівнем.

13 жовтня 2023 року постановою Кабінету Міністрів України було визначено розділити Національний авіаційний університет на два ЗВО — державний університет "Київський авіаційний інститут" та Українську державну льотну академію. Таким чином, в результаті реорганізації академія знову стала окремим закладом вищої освіти, отримавши 7 листопада 2024 року новий статус - Українська державна льотна академія.

Сьогодні академія готує фахівців за 13 спеціальностями та спеціалізаціями. На всіх факультетах УДЛА навчаються представники більше 30- ти зарубіжних держав. Наші випускники затребувані на ринку праці і продовжують примножувати славу своєї «alma mater» беззавітною працею в ім'я неба і авіації. Можна з упевненістю сказати, що Українська державна льотна академія є гордістю Кіровоградщини, унікальною складовою національної освіти України і важливим компонентом міжнародного освітнього простору.  

12 квітня 2025 року в Українській державній льотній академії відбувся День відкритих дверей, який зібрав майбутніх абітурієнтів, їхніх батьків та всіх, хто цікавиться освітою в УДЛА.

Науково-педагогічні працівники кафедри менеджменту авіаційної діяльності УДЛА долучилися до інтерактивного заходу. З презентацією спеціальності D3 «Менеджмент» ОПП «Менеджмент міжнародних авіаційних перевезень» та ОПП «Логістика» професійно виступив к.е.н., доцент Баранов В.В.

Онлайн-зустріч пройшла у форматі живого спілкування, з презентаціями та інтерактивом, що дозволило кожному учаснику отримати максимум корисної інформації. Гості мали змогу ознайомитися зі спеціальностями та освітніми програмами академії.

Дякуємо всім, хто долучився до нашої онлайн-події! До нових зустрічей!

Кафедра менеджменту
авіаційної діяльності
Української державної льотної академії

У межах фундаментального дослідження «Формування інтеграційної концепції державного управління інтелектуальним капіталом ЗВО в умовах воєнних міграційних процесів в Україні», а також актуальної теми цифровізації освіти та науки відбувся вебінар «Інструменти штучного інтелекту для написання наукових і проєктних концепцій», що об’єднав викладачів, науковців, студентів та всіх, хто цікавиться сучасними підходами до наукової діяльності.

Під час заходу учасники ознайомилися з найпопулярнішими AI-інструментами (зокрема, ChatGPT), які можуть стати ефективними помічниками у створенні наукових текстів, формулюванні гіпотез, підборі літератури та структуризації дослідницьких ідей.

Особливу увагу було приділено етичним аспектам використання штучного інтелекту, питанням академічної доброчесності, а також практичним рекомендаціям щодо інтеграції цифрових рішень у науково-дослідну та освітню роботу. Подібні заходи сприяють формуванню цифрової грамотності, розвитку інноваційної культури та підвищенню якості сучасної наукової комунікації.

Щиро дякуємо організаторам вебінару «Інструменти штучного інтелекту для написання наукових і проєктних концепцій» за надану можливість розширити знання та здобути практичні навички роботи з сучасними AI-інструментами в освітній та науковій діяльності.

Кафедра менеджменту
авіаційної діяльності
Української державної льотної академії